IFK Lane - Kungshamns IF

Felix Hansson
Robin Eriksson
Emil Ingvarsson     Publik: 62

Seger med 1-0 borta mot Lane kändes väldigt gott.
Ett IFK Lane som jag personligen har tippat som ett topplag i årets serie, och som alltid är svåra att tas med på bortaplan. Vi hade pratat en del om att nu var det viktigt och vara med från start i matchen, och att inte lämna något försprång. Vår plan var således att trycka lite längre bollar första kvarten för att få upp positionerna. Detta var något som jag tycker vi gjorde riktigt bra. Problemet blev i stället att vi fastnade i långbollandet hela första halvlek, och det var inte våran intention. Första halvlek blev en jämn historia med en stor målchans åt vardera håll. Men jag tycker ändå vi vinner denna halvlek på poäng. I halvlek pratades om att vi måste få igång spelet längs backen bättre, och att rulla runt lite mer. Detta blir också bättre i andra halvlek. En kvart in i denna halvlek kommer Felix och Robin in i spel, och detta blir en tydlig injektion i anfallsspelet. De är mycket pigga och ser till att vi vinner boll tidigt i Lanes uppspelsfas. Det är också Robin som slår en fin hörna där Alex B håller sig framme och trycker in 1-0. Som helhet gör vi en okej första halvlek och en bra andra halvlek, försvarsspelet är bra över hela planen, Matte är säker i målet. Det vi måste jobba lite på är att göra lite fler mål, men jag är helt säker på att det lossnar snart.