Herrestads AIF - Kungshamns IF

Markus Ingvarsson
Adam Johansson
Rickard Sivertsson     Publik: 100

Dags för första seriematchen efter uppehållet, och det var Herrestad som stod för motståndet. Jag tycker vi gör en bra match trots att det var många av våra killar som dras med småskavanker. Första halvlek är Herrestad väldigt aggressiva på mittplan och vi har svårt att ta oss förbi där. Det är istället med lite längre uppspel på Tobbe och på kanterna vi skapar våra farligheter. I den 34 min gör vi 1-0 genom Robin på pass av Tobbe, ett resultat som står sig halvleken ut. I den andra halvleken flyttar Herrestad fram positionerna lite och det gör också att ytorna blir större på deras planhalva. Vi skapar ett tiotal bra chanser i denna halvlek, och vi hotar från bägge kanter och centralt i mitten. Vi gör även 2-0 i 60 min genom Tobbe på ass. från Robin denna gång, och allt känns kanon. Men med 5 min kvar lyckas Herrestad reducera till 1-2, och plötsligt är det match igen. De skapar även ett friläge på slutet som Matte räddar och vi kommer undan med blotta förskräckelsen. Vi är givetvis nöjda med tre poäng och även med spelet till stor del, men vi måste kunna stänga matchen tidigare.