Färgelanda IF - Kungshamns IF

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson
Robin Eriksson - Tobias Luvenberg - Erik Andréasson

Izudin Velic                                                                    19" Alexander Bickel
Emil Ingvarsson   75" Niclas Talp
Markus Ingvarsson 78" Robin Eriksson
Fredrik Luvenberg

Jimmie Larsson
Joacim Mattsson

Matchen mot Färgelanda blev precis så svår som vi trodde innan. I första halvlek så är Färgelanda mycket hetare än oss i alla situationer. De vinner mycket boll på mitten genom hårt jobb och stressar oss hela tiden i uppspelsfasen. Detta i kombination med en liten plan gör det svårt för oss att få till något ordnat spel. Vi är ändå stabila i försvarsspelet och vi släpper ej till några speciellt farliga lägen. Vi skapar också tillräckligt med lägen för att göra minst 1 mål tycker jag. I andra halvlek får Färgelanda en smakstart med mål efter 30 sek till 1-0, men trots detta spelar vi upp oss i denna halvlek. Vi får lite mer ytor på mitten och skapar en handfull mycket bra lägen. Men tyvärr ville det sig ej framför mål idag, detta var en kombination av dåliga avslut och en mycket säker målvakt. Det vi får ta med oss från denna match är att vi är fortsatt stabila bakåt men att vilja slår klass. För Färgelanda ville vinna mer än oss i dag.