Kungshamns IF - Färgelanda IF

Johnny Arvidsson - Anders Augustsson
Jimmie Larsson
Erik Andréasson - Fredrik Andersson - Izudin Velic
Fredrik Luvenberg                                                            70" Tobias Luvenberg
Tobias Luvenberg
Andreas Escudeiro
Robin Eriksson
Emil Ingvarsson     Publik: 125

Hemma matchen mot Färgelanda slutade i dur men startade i moll.

Vi har som vana denna säsong att starta trögt första 10-15 min för att sedan ta över matcherna, så även denna gång. Denna gång var det inte bara det offensiva spelet som var trögt, vi slarvade även i backlinjen och på mitten några gånger i uppspelsfasen, och ska vara glada att inte Färgelandas ledning blev större. Det kändes skönt att Jimmie kvitterade efter 10 min, och efter det fick vi upp ångan. Vi skapar ytterligare en del heta lägen och i 28 min skjuter Johnny 2-1 på ett kanonskott från 25m. I andra halvlek vet jag inte hur många kanon lägen vi har att utöka ledningen, men 5-6 st är nog ingen överdrift. Nu var det ju inte bara vår oförmåga framför mål som gjorde att resultatet stannade vid 2-1, de hade ju en riktigt duktig målvakt som gjorde sitt yttersta för att hålla siffrorna nere. Ju längre matchen led utan att vi fick in 3-1 målet så blev man ju lite orolig, för det ska sägas att Färgelanda har några farliga spelare offensivt, och det räcker med en slump chans så kan det vara kvitterat.

Det var kul att Robin och Tobbe fick visa för hemmapubliken att de kommer bli en stor tillgång, mindre roligt var det med Jimmies skada, men den skall förhoppningsvis kunna läka under veckan.