Kungshamns IF - Eds FF

Emil Ingvarsson
Markus Ingvarsson
Viktor Kirsby     Publik: 150

Hemmamatchen mot Eds FF blev onödigt spännande om ni frågar mig. Jag tycker att vi tar tag i spelet redan från början, och vi för det i 90 min. Vi skapar också otaliga chanser men gör bara 1 mål på 80 min. Bakåt är det som vanligt stabilt, Ed skapar en målchans på hela matchen men tyvärr gör de mål på den. Alltså står det 1-1 med tio minuter kvar, något som kändes både snopet och tungt. Men det är just i detta läge som killarna plockar fram det lilla extra, vi skapar på en kort stund flera riktigt heta lägen, varav vi sätter 3 st. och vinner således med 4-1. Spelmässigt gör vi en helt okej insats både offensivt och defensivt, men vi skulle avgjort mycket mycket tidigare. Vill passa på och berömma A-truppen för en otroligt bra vårsäsong och jag hoppas att vi kan konservera formen, i så fall har vi en trevlig höst att se fram emot.
Trevlig semester alla KIF:are.
Vi tackar Lennart Hård för bilderna.