Eds FF - Kungshamns IF

Fredrik Luvenberg   8" Niclas Talp
Izudin Velic   35" Adam Johansson
Erik Andréasson

Vi åkte till Dalsland denna regniga onsdag för att möta Ed, på en tung gräsplan. Ett Ed som vi brukar ha mycket svårt för särskilt på bortaplan. Just därför kändes det extra härligt att få den starten på matchen som vi fick, när Amandus efter knappa 30 sekunder slår ett långt uppspel från halva vår planhalva, och bollen studsar på deras sexton meters linje, över målvakten till 1-0. Efter 7 min får vi en hörna som Robin slår perfekt och Talp knoppar in till 2-0 bakom Eds målvakt. Senare går Robin i duell med deras målvakt och blir nerdragen, med straff som påföljd. Straffen sätter Jimmie säkert i mål och vi antecknar 3-0 till KIF. Vi gör en mycket bra första halvlek, med fint passningsspel, härlig rörelse och mycket platsbyten. Det skapas otroligt mycket chanser både genom fint spel och fasta situationer halvleken igenom. Om första halvlek var perfekt så var den andra nästan lika bra. Tempot går väl helt naturligt ner lite, men vi fortsätter att skapa lägen matchen i genom. Vi gör även tre mål i denna halvlek, ett från Anders fint assisterad av Adam, sen gör Erik de två sista baljorna på assist av Nurmi och Izzu. Hela laget gör alltså åter igen en riktigt bra match, och alla tar verkligen sitt ansvar på planen. HÄRLIGT.