Åsebro IF - Kungshamns IF

Jimmie Larsson - Anders Augustsson
Felix Hansson
Johnny Arvidsson - Robin Eriksson - Erik Andréasson
Lukas Göransson                                                             48" Alexander Berntsson
Fredrik Luvenberg
Anders Ralbring
Emil Ingvarsson
Amandus Andersson     Publik: 58

Sista matchen för året var mot Åsebro borta, och där har vi alltid svårt att ta poäng, dock inte denna gång. Vi startar matchen i bra tempo och börjar vaska fram målchanser direkt. När sedan Åsebro drar på sig en utvisning i 12 min så blir det praktiskt taget spel mot ett mål. Vi gör fyra mål denna halvlek, 0-1 Robin 17min, 0-2 Erik 25 min, 0-3 Robin 33 min och 0-4 Felix i 37 min. Och det kunde varit mer. När vi sen går ut i andra halvlek är vi tyvärr lite bekväma första 15 min och Åsebro kan reducera till 1-4. Strax därefter får de även en straff som de bränner. Just i detta skede spelar vi inte bra men det rättar vi till igen och sista halvtimmen är bra. Vi gör ytterligare 3 mål genom Robin 2 st, och Fredrik Luvenberg 1 st. Robin ska ha ett extra plus idag då han stod för fyra mål och två assist.

Härligt att se killarnas inställning idag och trots att vi varit klara seriesegrare en längre tid och rullat på mycket folk har vi ändå vunnit de fyra sista matcherna, mycket starkt gjort. Det är bara att gratulera killarna till en fantastisk säsong och hoppas att de är taggade inför återkomsten till div 3.