Matcherna mot Smögen innehåller alltid mycket prestige för spelare och ledare, särskilt för kungshamn kan det vara jobbigt då man har allt och förlora.

Den här matchen startade vi väldigt bra med högt tempo och bra passningsspel, första kvarten är vi helt överlägsna Smögen. Vi gör 1-0 i andra minuten genom Tobbe ass Luven, 2-0 i 5 minuten genom Bickel framspelad av Max, 3-0 i 13 minuten då Tobbe gör sitt andra mål assist denna gång genom Wickins. Så långt såg allt bra ut. Sen kommer det ett ymnigt snöfall som skulle pågå resten av matchen skulle det visa sig, det gör tyvärr att vårt spel kommer av sig helt. Snömoden gör att det blir väldigt svårt att ha någon fart i passningsspelet, tempot sjunker till smögens nivå och det blir mycket kamp moment över hela planen. Detta gynnar inte oss alls, vi försöker rulla boll genom mitten men misslyckas ideligen och smögen reducerar två gånger. Helt plötsligt är det match igen in för andra halvlek, JOBBIGT.

I andra halvlek går vi över till plan B, och börjar slå bollar på djupet istället. Vi tar åter igen över matchen och andra halvlek blir KATTENS LEK MED RÅTTAN. Mellan 48min till 58min gör vi 4mål GAME OVER. 4-2 kommer genom Tobbe(Johnny) 5-2 Tobbe (Wickins) 6-2 Wickins (Johnny) 7-2 Tobbe (Luven). Sen avslutar vår unga talang Kirsby målskyttet genom att göra 8-2 i 70min.

En härlig seger och påsken är räddad!Glad Påsk.