Första halvlek var spelmässigt jämn, vi hade lite problem med UIS offensiv (Hector) inledningsvis, men efterhand hade backlinjen bra kontroll. Framåt skapade vi inte så mycket, mest beroende på att sista passen oftast satt rakt på motståndarens backlinje men vi kände ändå att vi hade något bra på gång. Andra halvlek var klart bättre offensivt och killarna satte bra fart på bollen, 1-0 var ett kanonanfall med fint växelspel på vänsterkanten där till slut Jimmie hittade Wickins som avslutade perfekt. UIS hade ett par farliga lägen till kvittering men backlinjen och Mattias skötte sig bra och höll undan. Max fick bli matchvinnare med ett vältajmat inhopp, mål direkt och 2-0. Sett till 90 minuter en bra insats av hela laget, ingen champagnefotboll direkt men det glädjer mig att vi vinner även sådana matcher det visar styrka. Plus till målskyttarna, Jimmie har som vanligt hög nivå, Alexander Berntsson var klockren som mittback och sist men inte minst, Mattias är säkerheten själv.

-Mats Amandusson, KIF-