En hård vind i planens längdriktning gjorde det besvärligt för lagen att spela bra fotboll. Vi skapade några riktigt bra lägen att ta ledningen men det ville sig inte i avsluten, våra motståndare satsade enbart på snabba djupledsbollar det var också det som hände vid 0-1, en snabb omställning. Ytterligare en match där vi hamnar i underläge trots övertag i klara målchanser, därför var det extra skönt att kvitteringen kom innan halvtid (Tobbe). Inför andra halvlek med med stark vind i ryggen förväntades en möjlig dominans i spelet men ett alltför slarvigt passningsspel framförallt på mittfältet gjorde det svårt. Vi skapade trots allt tillräckligt med bra lägen för att avgöra matchen, typiskt för vår situation just nu så hamnar vi i underläge igen när vi borde ha tagit ledningen, extra jobbigt att upprinnelsen till 1-2 var tydligt flera meter offside men det är männen i svart som dömer. Sista delen på matchen trycker vi tillbaka vårt motstånd rejält för en kvittering och lyckas också med ett par minuter kvar få in bollen (Alex). Alldeles i slutet är Tobbe en millimeter från att avgöra men som sagt vi får inget gratis just nu. Trots en sen kvittering känns det mer som att vi tappar två poäng istället för en tagen. Vi får bara fortsätta att jobba vidare. Ändå starkt av killarna att komma tillbaka från två underläge.
-Mats Amandusson, KIF-