Väldigt tungt att förlora när vi gör en taktiskt bra match. Spelet i första halvlek var från bägge lagen ganska rakt och inte direkt något bolltrillande i sidled, från våran sida ingick ju det i matchplanen pga den mycket ojämna mattan, blev lite för mycket långt direkt från backlinjen men det berodde till stor del på att våra motståndare satte hög press och gjorde det bra. Vid 0-0 hade vi de första klara lägena utan resultat därför var det extra tungt att hamna i underläge med 2-0 utan att det speglar matchbilden varken chansmässigt eller spelmässigt, två fasta situationer. Andra halvlek tog killarna tag i matchen och Ed fick slå ifrån sig, till slut revs Tobbe ner och Jimmie ordnade 2-1 från elva meter. Vi var riktigt på gång och en kvittering kändes inte långt borta, tyvärr blev det en tredje fast situation som förstörde chansen till poäng, 3-1 och matchen var över för våran del. Som sagt vi var minst lika bra spelmässigt men tyvärr lite individuella misstag i avgörande lägen och då bara inte bakåt utan även offensivt gjorde att hemmalaget tog hand om alla poängen.

-Mats Amandusson, KIF-