Kungshamns IF - Hamburgsunds IF  6-0  (1-0)

0-1  Tobias Luvenberg

Andreas Escudeiro
Erik Andersson

Publik:

Årets andra träningsmatch spelades på Strömstads fina konstgräsplan i strålande solsken. Det var med andra ord bra yttre förutsättningar för fotboll. Motståndarna Hamburgsund hade problem med skador och sjukdomar vilket gjorde att laget fick förstärkning av spelare i
Sotenäs FC som hyggligt nog ställde upp. Första halvlek var bedrövlig från vår sida, stressigt och dåligt passningsspel, dåligt presspel, ingen kommunikation och det såg stundtals ut som vi spelade i div. 5 och motståndarna i div. 4. Vi skall vara glada att vi inte låg under i halvtid, Hamburgsund hade tre frilägen och ett av dessa slutade med skott i insidan stolpen. Trots riktigt dåligt spel lyckades vi vinna första halvlek med 1-0 efter mål av Tobbe Luvenberg på en mycket fin passning från Izzu. Målet var nog i stort sett det som var bra i första halvlek även om sista
15 min. innebar en liten uppryckning. Till andra halvlek gjorde vi några positionsbyten och Adam Johansson kom in som ytterforward. Detta, tillsammans med att alla verkligen lyfte sig några snäpp, gjorde att vi tog över matchen helt i andra halvlek. Plötsligt började vi spela enklare och kom allt som oftast till bra lägen. Ytterbackarn kom mer med i spelet och vi hade många farliga inspel i straffområdet. Målen började också trilla in, vi gör trots allt fem mål i andra halvlek vilket naturligtvis är glädjande. Självfallet berodde vår överlägsenhet också på att Hamburgsund tröttnade samt många spelares ovana att spela tillsammans.
Summa summarum är att vi trots en dålig första halvlek ändå vinner med stor marginal, i andra halvlek spelar samtliga upp sig rejält och kvitterar ut godkänt betyg. Kul att se unga spelare som Adam Johansson ta för sig allt mer, han t o m nickade in ett mål vilket inte hör till vanligheterna. I motståndarlaget gjorde många Sotenäs-spelare väldigt bra insatser, kul att se! En stor eloge till dessa spelare som på kort varsel ställde upp. Nästa match är på torsdag, DM mot Hedekas. Då hoppas jag på bra spel från första matchminut.

-Thomas Sernemo, KIF-