Kungshamns IF - Grundsunds IF 3-0  (2-0)

1-0  Daniel Slätteskär
2-0  Daniel Slätteskär
3-0  Jimmie Larsson

(I.Velic)
(F.Luvenberg)
(R.Wickins)

Björn Johansson
Muhamed Velic - Andreas Hartvigsson - Niklas
Talp - Tobias Luvenberg
Alexander Bickel
Johnny Arvidsson - Daniel Slätteskär
Fredrik Luvenberg - Izudin Velic - Jimmie Larsson

Joakim Mattsson
Adam Orstam
Robin Wickins
Adam Johansson      Publik:

Vår sista träningsmatch slutade med en mycket säker och rättvis 3-0 seger mot div. 5-laget Grundsunds IF på Brastads konstgräs. Vi tog tag i matchen direkt efter avspark och dominerade kraftigt i matchens inledning, ja, egentligen hela första halvlek. Vi rullade boll bra, alla spelare var aktiva och ville ha boll, vi skiftade kant och hade bra rörelse. Grundsund fick ägna sig åt försvarsspel medan vi trummade på. Trots massivt spelövertag radade vi inte upp chanser men vi hade fint tålamod i spelet och 1-0 kom i den 19:e minuten genom Slätteskär som efter en klackpassning från Izzu skruvade in bollen i det vänstra krysset med vänsterfoten, ett mycket snyggt mål. Efter målet fortsatte vi spela bra fotboll och Slätteskär gjorde även 2-0 efter 25 minuter, denna gång fint framspelad av Fredrik Luvenberg. Målet var även detta väldigt snyggt. Slätteskär tog en av många bra offensiva djupledslöpningar och Luvenberg hittade honom med en fin passning från kanten och bollen rullades säkert in i mål. Vi spelade väldigt bra försvarsspel genomgående i matchen och Grundsund hade egentligen bara några halvchanser i första halvleken, en chans som Björn modigt räddade framför fötterna på Grundsunds Andreas Clarholm och en chans som vi fick rensa på mållinjen efter en Grundsundshörna.  2-0 till oss i halvtid var i underkant eftersom vi dominerade kraftigt. I den andra halvleken fortsatte vi rulla boll, byta kant och hade även då bra rörlighet. Vi skapade en hel del halvchanser men inget riktigt hett innan Jimmie gör 3-0 i den 70:e minuten. Wickins slog en väldigt fin djupledsboll till Jimmie som fri med målvakten behärskat placerade in bollen i mål. Strax efter målet fick Izzu ett friläge men Grundsunds målvakt gjorde en finfin fotparad och bollen gick till hörna. I andra halvlek gjorde vi en del byten, främst försiktighetsåtgärder. Både Slätteskär och Bickel byttes tidigt då båda varit förkylda. Björn utgick med smärtor i armen, ett resultat av den modiga räddningen i första halvleken där Clarholm istället träffar Björns arm. Även Tobbe Luvenberg byttes ut med lite smärtor, i hans fall handlade det om smärtor i hälsenan efter upprepade stämplingar där. Det skall dock inte vara någon fara med någon av de utbytta spelarna till premiären mot Eds FF men vi ville inte riskera något. Alla som ersatte gjorde det väldigt bra men som alltid när det blir många byten på samma gång blir spelet lite hackigt och man kommer ur rytmen lite. I andra halvleken skapade Grundsund inte en enda farlighet och försvarsspelet var fortsatt väldigt stabilt. Förhoppningsvis kan vi ta med oss denna fina insats till seriepremiären mot Eds FF nästa lördag, den matchen spelas i Lysekil eller i Brastad, håll utkik på hemsidan för exakt information om var och när matchen spelas. Vi hoppas på många supportrar på plats, även fast hemmamatchen blir borta.

Alla i laget kvitterar ut väl godkänt i betyg. Extra roligt att mittfältet fungerade så bra, att backlinjen ser fortsatt stabil ut och det var dessutom väldigt kul att se Tobbe Luvenberg göra en så bra insats som vänsterback.

-Thomas Sernemo, KIF-