DM Omg. 2

Myckleby IK - Kungshamns IF    4-5  (1-0) eft. förl.

1-1   Anders Ralbring

Fredrik Andersson - Viktor Olsson

Martin Albertsson
Fredrik Stjerndahl

Vi gör en mycket bra första halvlek där det är konstigt hur vi kan gå mållösa ur. Vi hade en boll inne som vi anser är riktig, men som domaren dömer bort för ruff, en boll i stolpens insida (båda signerade Viktor) samt en solklar straffsituation där en av deras spelare stoppar vår frispark med handen, utan åtgärd.
I halvlek pratade vi igenom vad som hänt och samtliga var överens om att målen måste komma bara vi fortsatte som i första.
Mycket riktigt skedde också detta. Vi gick upp till en 1-3 ledning och skapade en mängd klara chanser, dessutom kostade vi på oss att missa en straff. Vi borde avgjort matchen på alla chanser men istället händer det som inte får hända. Två dåliga rensningar i 88:e och 89:e minuten och det står 3-3. Förlängning........
Där gick båda lagen på knäna och det var med både tur och skicklighet som KIF kunde avgöra. Myckleby fick en straff när det återstod fyra minuter som vår för dagen tillfällige målvakt Nicky räddade strålande. Alexander Bickel var idag outstanding, men för övrigt ger vi högsta betyg till hela laget.

-L-T Larsson, KIF-