UTKLASSADE!

Trots ledning i halvtid kunde Hogstorp inte stå emot Kungshamn som gjorde 4 mål på mindre än 15 min.

Det började dock bra för hemmalaget som tog en tidig ledning. Hogstorpsförsvaret bryter ett Kunghamnsanfall och Janne Jennehed slår en perfekt löpboll till PJ som sprintar ifrån gästernas backlinje och kyligt rullar in 1-0.
Det var dock Kungshamn som tog tag i matchen och dikterade spelet. Man visade upp en bra rörelse och ett fint passningsspel och Hogstorparna fick mest inrikta sig på kontringar, men där var man desto farligare.
I den 12 minuten slår Martin Webb en bra djupledsboll till den ständigt löpande PJ som kommer fri med Björn Johansson i Kungshamnsmålet. Tyvärr hamnar PJ i lite för dålig vinkel och bollen smiter strax utanför stolpen.
Kungshamn fortsatte att ha det största bollinnehavet och Hogstorp hade förtvivlat svårt att få igång något eget spel. Det saknades fantasi, rörlighet, kreativitet ja i stort alla ingredienser som bordar för ett bra anfallsspel. Istället försökte man hela tiden nå PJ med en längre boll och även om det emellanåt ställde till det för KIF-försvaret så behöver man en större variation i sina anfall.

Kungshamn däremot bjöd på en roligare fotboll och visade prov på alla de saker hemmalaget verkade sakna. Trots detta skapade man inte några jättefarliga lägen, det var istället Hogstorp som producerade chanser.
I den 24:e minuten testar Jennehed en halvvolley från 25 meter som går strax över. I anfallet efter får HIF ett inkast som bryts av Kungshamn och en snabb omställning ger en KIF-spelare friläge med Jimmy. Detta förvaltas väl och bollen går mellan Kamperins ben in i mål.
Trots kvitteringen och Kunghamns spelövertag så fortsätter Hogstorp att producera chanser.
I den 36:e minuten springer PJ återigen till sig ett friläge, men den här gången gör Björn Johansson bra räddning. Fyra minuter senare får PJ ett inlägg från Martin Webb, men nicken går strax över.
Till slut lyckas hemmalaget få in bollen och det är efter en tilltrasslad situation vid en Hogstorpshörna. Bollen studsar som en flipperkula i gästernas straffområde innan Martin Johansson kan peta in den över mållinjen.
Hogstorp går till halvtidsvilan med en 2-1 ledning.

Hogstorp inleder den andra halvleken bra och man ser mer beslutsamma ut i spelet. Trots detta är det Kungshamn som lyckas kvittera.
Gästernas Viktor Olsson får en fin genomskärare och sätter resolut upp bollen i Kamperins nättak.
Hogstorp kommer direkt i en ny attack och Jennehed får en fin boll från Jesper Rydell, men tyvärr blir Jannes inspel för tamt.
Istället blir det Kungshamn som tar ledningen efter en något dråplig situation. En hög boll in i hemmalagets straffområde ser ut att gå över målet men tar olyckligt ovanpå ribbkrysset och dimper ner framför fötterna på en framåtstörtande KIF-spelare som inte har några problem att förpassa den vidare in i mål.
Bara minuten senare är det dags igen och det är återigen bortalagets Viktor Olsson som överlistar hemmaförsvaret och smäller in 2-4 för Kungshamn.
Nu tappar Hogstorp allt och man faller ihop som ett korthus. Kungshamn lyckas göra ytterliggare 2 mål innan Micke Webb reducerar och fastställer slutresultatet till tennissiffrorna 3-6.
Detta var en tung förlust för Hogstorp, men Kungshamn vinner rättvist. Man är snabbare, smartare och skickligare över i stort sett hela banan och när ett lag kollapsar som HIF gör idag så kan det lätt bli stora siffror.
Vi får hoppas att detta var första och sista gången det händer i år.
I hemmalaget gjorde PJ en bra första halvlek, men det var gästernas Viktor Olsson som med sina 4 mål var planens gigant.