Kungshamns IF - IFK Uddevalla    3-0  (0-0)

1-0   Jonatan Gerrbo
2-0   Christian Öster
3-0   Robert Nilsson
(J.Larsson)
(J.Gerrbo)
(A.Henriksson)

Laget

Tomas Samuelsson
Andreas Hartvigsson - Johnny Arvidsson - Magnus Johansson - Jimmie Larsson
Viktor Olsson - Rikard Olsson - Felix Hansson - Jonatan Gerrbo
Anders Henriksson - Christian Öster

Robert Nilsson
Fredrik Stjerndahl

I matchen mot IFK Uddevalla visade vi närvaro direkt, vi tog kamp och var aggressiva i pressen. Matchbilden var i stort sett lik den mot Lysekil. En första halvlek som var jämn med ett knappt övertag för oss i bollinnehav. Dock har vi fortfarande för bråttom med att komma till avgörande passningar under denna halvlek. Om vi tittar på chansfördelningen under de första 45 minuterna har vi en klar fördel och vi borde ha gjort åtminstone ett mål för att få godkänt. IFK Uddevalla skapade inte så mycket, det gäller även under den andra halvleken där vi också är mycket bättre spelmässigt än motståndarna. Vad som gör att vi dominerar har förmodligen flera förklaringar men en sak som skiljer från första halvleken är att vi får ett lugnare, noggrannare spel med längre bollhållning på vårt centrala mittfält. Vi får därmed ett annat tryck mot motståndarna och skapar också ett flertal bra målchanser. Endast under cirka 10 minuter i andra halvlek lyckas IFK Uddevalla komma nära vårt mål och hota oss. Extra glimmande guldkorn under denna match är backlinjen där Andreas Hartvigsson gör en toppinsats, Jonathan Gerrbo som gör att vi får fin spets på kantspelet och Tomas Samuelsson som med ett stabilt målvaktsspel imponerar. Sammanfattningsvis är det en bra nivå på prestationen, ett bra resultat, och det är positivt att vi inte släpper in något mål.

-Tony Fylksjö, KIF-