IFK Trollhättan - Kungshamns IF     0-1  (0-1)

0-1   Jonatan Gerrbo

Laget

Björn Johansson
Anders Ralbring - Magnus Johansson - Andreas Hartvigsson - Jimmie Larsson
Robert Nilsson - Rikard Olsson - Izudin Velic - Viktor Olsson - Jonatan Gerrbo
Daniel Wilhemsson

Fredrik Stjerndahl

Det nyblivna div III-laget IFK Tollhättan visade upp en teknisk men omständlig fotboll. De hade ett stort bollinnehav i matchen men deras anfall var något komplicerade och de kom vid endast 2-3 tillfällen under matchen riktigt nära vårt mål och kunde hota oss ordentligt. Våra anfall bestod däremot av kortare anfall med färre tillslag innan avslut. Det ska sägas att vi inte heller skapade speciellt många klara målchanser, ungefär likvärdigt med IFK Trollhättan. Det var intressant att se att vi kunde genomföra matchen på ett taktiskt skickligt sätt där laget var samlat och låg bra i positioner. Vi valde i den här matchen att spela med uppställningen 4-5-1 vilket också kommer att användas i serien vid olika tillfällen. Individuella guldkorn i den här matchen var Björn Johansson, Anders Ralbring, Jimmie Larsson och Victor Olsson. Jag vill dock ge samtliga i laget var sin ros för sin motivation och attityd till matchen. Sedan när seriespelet startar är det i den här typen av matcher viktigt att vi kan stänga igen och ta poäng utan att dominera matchbilden.

-Tony Fylksjö, KIF-