Kungshamns IF - Stenungsunds IF  1-1  (0-1)

1-1   Viktor Olsson (Christian Öster)

Laget

Björn Johansson
Anders Ralbring - Magnus Johansson - Fredric Blomster - Jimmie Larsson
Johnny Arvidsson
Andreas Hartvigsson - Viktor Olsson - Izudin Velic - Daniel Wilhemsson
Anders Henriksson

Patrik Henriksson
Alexander Rödström
Christian Öster
Jonatan Gerrbo
Anders Regnell

Det gick tydligt att se och höra att Kungshamns spelare hade bestämt sig för att gå in i matchen med en bra inställning och för att göra en stor kraftansträngning. Det var över hela matchen ett löpande, kämpande och kommunicerande som vi får gå tillbaks till i början av serien för att känna igen. Det här är inslag som vi behöver ha hög grad av i våra prestationer för att ha rimliga chanser att konkurrera om poäng i matcherna. Kan denna prestationsnivå även behållas framöver finns det ljusa utsikter inför hösten i kampen om en div III-plats även nästa år. Den här matchen visade att vi ville göra ett rejält försök att nå framgång i den enskilda matchen och i tabellen som helhet.
Tyvärr räckte inte vår positiva insats till tre poäng i den här matchen, men som sagt tidigare, kan vi göra om den kommer vinsterna framöver. Det var en jämn match där jag dock tyckte vi var det något bättre laget. Om man ser till målchanser var däremot enligt min mening Stenungsund nivån högre, dock utan att skapa allt för mycket och farligt. Förmågan att skapa målchanser av tillräckligt slag behöver vi förbättra i framtiden.
Stenungsund gör matchens första mål redan i matchinledningen efter ett inlägg och nickavslut. Det var ett vackert mål men avslutet fick ske utan något större störningsmoment. I dessa situationer behöver vi ligga närmre våra motståndare och ta en tuffare kamp. Det har kostat oss för mycket baklängesmål i dessa situationer under våren.
Den andra halvleken är lika jämn som den första där Stenungsund har några hyfsade chanser att göra 2-0 innan Kungshamn via ett distansskott från Anders Henriksson och ett friläge från Viktor Olsson sätter Stenungsunds målvakt Mattias Gustavsson i tuffa utmaningar. Stenungsunds målvakt går segrande i dessa situationer genom två säkra aktioner. Kvitteringsmålet
till 1-1, matchens slutresultat, faller strax efter Viktor Olssons friläge, med 15-20 minuter kvar av matchen. En stor förtjänst i det här målet har Christian Öster som utmanar sin motståndarback på högerkanten, tar sig förbi och kommer ned till kortlinjen. Vidare därifrån serverar han ett lågt inlägg snett bakåt där först Anders Henriksson släpper bollen förbi sig innan den når Viktor Olsson som sätter den i det ena hörnet. Ett mycket välförtjänt och skönt mål om vi kopplar det till våran inställning och ansträngning. Resten av matchen bjuder inte på några skarpa mållägen från något av lagen. Känslan av den här poängen tror jag att vi kan dra fördel av i fortsättningen. När det gäller utdelning av beröm vill jag vara generös i dag och ge rosor till hela truppen.

-Tony Fylksjö, KIF-