SG97 - Kungshamns IF    2-1  (0-1)

0-1   Christian Öster (D.Wilhemsson)

Laget

Björn Johanson
Andreas Hartvigsson - Magnus Johansson - Joakim Patriksson - Jimmie Larsson
Johnny Arvidsson - Viktor Olsson - Izudin Velic - Andreas Öster - Daniel Wilhemsson
Christian Öster

Jonatan Gerrbo
Martin Albertsson
Fredrik Stjerndahl

Den här matchen fick ett onödigt och snöpligt slut. Slottsskogen/Godhem gjorde 2-1 i den 92.a minuten med ett skott från mycket långt håll som gick via ribban in i mål, då var det två minuter kvar på stopptiden. Innan dess hade vi under en period på 15-20 minuter radat upp ett antal mycket bra målchanser för att själva kunna avgöra, utan att lyckas. Min tolkning är att det är en kombination av anspänning och dålig strategi som är det mest avgörande för att vi inte omsätter dessa skarpa lägen i mål. Vi får träna lite extra på avslut för att få lugnare spelare som tydligare känner igen sig i situationerna, en avdramatisering. Det är den här typen av matcher vi behöver vinna.
De båda halvlekarna ser ungefär ut på samma sätt, motståndarna dominerar i inledningen, utan att skapa speciellt mycket klara lägen, medan vi tar oss in i matchen med tiden. Vi gör i det hela en bra prestation, inställningen till matchen är bra och vi spelar ett säkert försvarsspel där motståndarna får anstränga sig för att skapa farliga målchanser. Vi skapar den mesta delen av våra målchanser på snabba omställningar, vilket gör att vi ofta får öppna och klara lägen. Nu ska vi bara bli effektivare i våra avslut, chanserna är som sagt tillräckligt bra och många. Matchen innehöll tre mycket vackra mål där vårt mål gjordes av Christian Öster i den 45:e minuten efter det att Daniel Wilhelmsson slagit ett högklassigt inlägg som Christian kunde stöta in på ett tillslag nära mål. Inlägget föregicks dessutom av en vacker väggspelskombination på vänsterkanten mellan Daniel och Jimmie Larsson. Slottsskogen/Godhem kvittering till 1-1 kom i den 60:e minuten efter inlägg och nickavslut från nära håll. Atmosfären efter matchen präglades av en stor besvikelse som vi förhoppningsvis kan omvandla till en stark revanschlust till nästa match mot Kongahälla.
Den ser vi fram emot och längtar starkt efter.

-Tony Fylksjö, KIF-