Kungshamns IF - Lysekils FF     4-2  (1-1)

1-1   Christian Öster
2-1   Christian Öster
3-2   Viktor Olsson
4-2   Daniel Wilhemsson
(R.Olsson)
(D.Wilhemsson)
(A.Hartvigsson)
(C.Öster)

Laget

Björn Johansson
Andreas Hartvigsson - Johnny Arvidsson - Magnus Johansson - Jimmie Larsson
Rikard Olsson - Viktor Olsson - Izudin Velic - Jonatan Gerrbo
Anders Henriksson - Christian Öster

Daniel Wilhemsson
Martin Albertsson
Felix Hansson

Vi valde inför matchen mot Lysekil att lägga tonvikten vid att prestera ett bra anfallsspel. Ingredienserna till detta sökte vi genom motivation och attityd till att anfalla, koncentrerat och noggrant passningsspel, bollhållning inom laget, utnyttjande av fria intressanta ytor...

Första halvleken var i stort sett jämn med ett knappt övertag för oss, både i bollinnehav och chanser. Siffrorna i halvlek motsvarar på ett bra sätt första halvlek. Vi visade att vi ville anfalla vilket var positivt, vi var därmed också närvarande från matchstart. Saker som inte var tillräckligt bra var vårt passningsspel och vår bollhållning. Något stressigt spel var ett kännetecken under denna halvlek. I pausen förstod vi att inte Lysekil skulle orka med att stå upp i samma utsträckning som i första halvlek, där dom på ett bra sätt med hög motivation, mycket löpning och kamp var ett bra motstånd. Vi kom därför överens om att försöka öka vår bollhållning och vara breda i vårt anfallsspel för att de skulle blotta sig i sitt försvarsspel. Detta scenario visade sig också mycket tydligt under andra halvlek där det var en stor skillnad mellan lagen, Kungshamn dominerade här stort. Lysekil orkade inte stå emot, tappade löpförmåga och positioner, vilket gjorde att en 4-2-seger var helt på sin plats. Mest framgångsrika i Kungshamn denna kväll var Christian Öster med hög fart, god teknik och bra utdelning i avsluten. Vidare också Magnus Johansson med hög säkerhet och Rikard Olsson med en bra attityd och effektivitet i sina rörelser. Vi fick ett positivt besked om att vi är inne på en bra väg för att skapa ett framgångsrikt anfallsspel för att sedan kunna använda oss av i seriefotbollen.

-Tony Fylksjö, KIF-