Kungshamns IF - IK Kongahälla    2-4  (0-2)

1-2   Christian Öster
2-4   Anders Henriksson
(F.Hansson)

Laget

Björn Johanson
Andreas Hartvigsson - Magnus Johansson - Joakim Patriksson - Jimmie Larsson
Johnny Arvidsson - Viktor Olsson - Andreas Öster - Izudin Velic - Daniel Wilhemsson
Christian Öster

Anders Henriksson
Martin Albertsson
Fredrik Stjerndahl
Felix Hansson

Det här var en riktig skräpmatch från vår sida. Dock var inledningen av matchen positiv då vi tog kommandot och skapade några bra målchanser, tyvärr lyckades vi inte förvalta dessa till mål. Så här i efterhand är det lätt att konstatera att vi hade behövt det. Den sista halvtimmen av första halvleken är Kongahälla helt överlägsna, mest på grund av vår svaghet. De gör också i princip två identiska mål där de efter inspel från kanten har spelare i rörelse i vårt straffområde, samtidigt som våra spelare står och väntar, som säkert sätter avsluten. I uppstarten av andra halvlek gör vi ett rejält försök att komma tillbaks i matchen, vi lyckas också efter ett tidigt reduceringsmål att återskapa spänning i matchen. Den försvinner i stort sett efter att Kongahälla efter en stund gör 3-1. Resten av matchen känns det som om Kongahälla bevakar sina tre poäng vilket de också lyckas bra med. Några saker från matchen som måste förbättras: Vi måste vara i rörelse i vårt straffområde när vi försvarar oss, det går inte att stå och vänta. Då hinner löpande motståndare först till bollen. Dessutom måste relationen till bollen bli lugnare och säkrare, vi behöver ta bättre beslut och behöver hantera bollen varsammare, vårt passningsspel är mycket dåligt i den här matchen. Vidare har vi ett alltför dåligt positionsspel i vårt försvarsarbete. Bland annat springer vi och jagar deras bollhållare, det är onödigt och skapar ytor som vi inte ska bjuda på. Vilka var bra? Jimmie Larsson, Christian Öster och Anders Henriksson tycker jag gör bra insatser.

-Tony Fylksjö, KIF-