Kållereds SK - Kungshamns IF     2-2  (1-0)

1-1   Viktor Olsson
1-2   Johnny Arvidsson
(A.Henriksson)

Laget

Samuel Dirscher
Andreas Hartvigsson - Joakim Patriksson - Magnus Johansson - Jimmie Larsson
Johnny Arvidsson - Rikard Olsson - Viktor Olsson - Izudin Velic - Daniel Wilhemsson
Anders Henriksson

Robert Nilsson
Andreas Öster
Jonatan Gerrbo

Inför matchen mot Kållered var det väldigt ovisst om vilka kvaliteter våra motståndare har. I efterhand tycker jag väl att de inte var lika bra som mina förväntningar sa mig. Jag tror dock att det var ett stabilt mittenlag vi mötte. Poäng på bortaplan är oftast godkänt.
Matchbilden under första halvtimmen visade ett övertag för Kållered. Deras anfallsspel gick mycket ut på att nå yttermittfältarna som i sin tur lyfte in bollar i vårt straffområde. Där blev det mycket kamp då vi oftast hade rikligt med spelare i defensiven. På ett sådant anfall gjorde också Kållered 1-0 efter cirka en halvtimme. Efter en kamp med vår målvakt Samuel Dirscher låg bollen fri för att slå in i ett helt öppet mål från nära håll. Vårt eget anfallsspel under den första halvtimmen var stressigt där vi visade dålig teknik och tog dåliga beslut. Direkt efter Kållereds ledningsmål kom det dock en period där vi var intensiva och skapade tre riktigt bra lägen, rena frilägen. Något mål där borde vi gjort. Målet kom istället direkt i andra halvlekens inledning. Anders Henriksson tar sig igenom i straffområdet och lyfter in bollen till Victor Olsson som säkert volleyskjuter 1-1 från nära håll. Sedan följer en 15-20 minuters period där vi dominerar mycket av händelserna i matchen, vi skapar också ett antal fria lägen. På den sista av dessa lägen gör vi också 2-1 med 20 minuter kvar. Händelsen består av bra aktioner från Anders Henriksson och Johnny Arvidsson. Anders tar emot en passning, håller i bollen och väntar in Johnnys djupledslöpning och serverar honom ett friläge ute till höger i straffområdet. Johnny tar det lugnt, väntar till bollen har studsat färdigt och med ett distinkt lågt avslut i det långa hörnet resulterar det i ett ledningsmål. Vi lyckas också på ett bra sätt under den här perioden hålla Kållered borta från vårt eget straffområde. Efter vårt ledningsmål ökar Kållered helt naturligt trycket och fortsätter sin strategi med att lyfta in bollar i straffområdet, nu ännu tydligare och med fler spelare . Tyvärr för vår del kommer också deras 2-2-mål bara några minuter efter vårt ledningsmål. Detta efter en kampsituation i straffområdet där bollen på nytt lägger sig fri och ett relativt ostört avslutsläge tas tillvara av en Kålleredsspelare. Efter vårt 2-1-mål med cirka 20 minuter kvar tappar vi nästan helt vårt anfallsspel och skapar ingenting av värde. Det känns som att vi blir väldigt fega och vill försvara poäng under den här delen av matchen. En poäng mot Kållered borta är godkänt, vi har ett säkert försvarsspel och skapar flera riktigt bra målchanser, varav några helt fria lägen med deras målvakt. Vi gör dessutom två vackra mål där de inblandade spelarna står för skickliga aktioner. Något som jag vill lyfta fram från den här matchen är de kvaliteter Victor Olsson emellanåt visar upp, de är av riktigt hög klass.

-Tony Fylksjö, KIF-