Hogstorps IF - Kungshamns IF     5-1  (4-0)

1-4   Jonatan Gerrbo

Laget

Martin Pettersson
Johnny Arvidsson - Anders Ralbring - Hampus Björnström - Andreas Hartvigsson
Izudin Velic - Rikard Olsson - Jimmie Larsson - Jonatan Gerrbo
Viktor Olsson - Daniel Wilhemsson

Christian Öster
Martin Albertsson
Andreas Öster

Årets första träningsmatch mot ett förmodat topplag i div. 4
visade på stora brister, framförallt under de inledande 25 minuterna.
Vi har ett antal spelare som inte är fysiskt förberedda för match. Nivån på vår ansträngning under den här matchen är med marginal för låg - fotboll är en löp och kampsport. Vi sprang för lite och tog inte tillräcklig kamp, vilket nästan alltid medför en svag insats. Det handlar om att inneha en attityd till att vinna, d.v.s. ta kamp, visa sig och ta för sig.
I denna match gjorde vi det i alltför liten grad.
Var det inget som var bra ???
Den sista timmen var godkänd. Skillnad i matchbilden kan förklaras bl.a. med att vi attackerade bollen, fick en längre bollhållning och tog för oss lite mer i närkamperna. Utöver detta är den naturliga reaktionen att motståndarna efter att ha gjort 4-0 på de första 30 minuterna nöjer sig och slår av på takten. Vi har en del saker vi kommer att arbeta extra med framöver efter att ha sett den här grå insatsen. När det gäller individuella positiva insatser vill jag lyfta fram Johnny Arvidsson och Christian Öster. Skärpning Kungshamn !!!
Det här är ej hållbart.

-Tony Fylksjö, KIF-