IFK Göteborg U - Kungshamns IF     3-3  (2-1)

0-1   Daniel Wilhemsson
2-2   Anders Henriksson
3-3   Anders Henriksson
(C.Öster)
(D.Wilhemsson)
(V.Olsson)

Laget

Samuel Dirscher
Johnny Arvidsson - Joakim Patriksson - Magnus Johansson - Andreas Hartvigsson
Rickard Olsson - Jimmie Larsson - Viktor Olsson - Felix Hansson
Daniel Wilhemsson - Christian Öster

Anders Henriksson
Jonatan Gerrbo
Martin Albertsson
Fredrik Stjerndahl

Denna match genomfördes under träningslägret i Göteborg. Vi spelade på en konstgräsplan som var i mycket bra skick men underlaget är vi inte vana vid vilket gjorde att vi fick en del svårigheter på grund av detta. Vi var närvarande i inledningen och startade upp matchen bra. Första halvtimmen var en jämn tillställning mellan lagen där dock IFK Göteborg hade ett större bollinnehav. Chanserna fördelades dock jämnt mellan lagen, både i antal och kvalitet. Skillnaden var oftast att vi hade kortare anfall och kom snabbare till avslut. Vi var som sagt var med bra i inledningen och hade raka linjer i vårt anfallsspel där vi också lyckades ta ledningen då Daniel Wilhelmsson forcerade in bollen över mållinjen. Efter detta skulle vi också enligt mig tilldelas en straff då deras målvakt fällde Felix Hansson. Sista kvarten av första halvleken tog vår energi slut och vi fick stora problem, vi tappade positioner i försvarsspelet och IFK Göteborg utnyttjade de farliga ytor vi inte lyckades stänga igen. De gjorde under denna perioden också två mål och vände på matchen resultatmässigt. Inför andra halvleken fanns det farhågor om att vi inte skulle orka med i motståndarnas löp- och bolltempo och det besannades delvis under inledningen av andra halvleken då de behåll sitt grepp om matchen och skapade också ett antal bra målchanser. Men så efter en stund i andra halvlek skiftar matchbilden karaktär, vi får upp vårt lag längre fram i plan och får en längre bollhållning. Vi lyckas sätta upp bollen på våra offensiva spelare och etablera ett spel en bra bit in på deras planhalva. Anders Henrikssons inträde i halvlek och Johnny Arvidssons framflyttade position till höger yttermittfält tycker jag är två starkt bidragande orsaker till denna vändning av matchbilden. Kungshamn tar helt enkelt över matchbilden, skapar ett tryck på motståndarna, skapar flera målchanser och kvitterar också Göteborgs ledning två gånger genom två frilägesmål av Anders Henriksson där han på ett skickligt sätt rullar in bollen längs marken. När jag summerar denna match hittar jag blandade insatser, det fanns en hel del som var mycket bra men också saker som är bristfälliga och som vi behöver förbättra eller förändra.

-Tony Fylksjö, KIF-