Kungshamns IF - Åsebro IF   4-4  (3-2)

1-1   Viktor Olsson
2-2   Viktor Olsson
3-2   Viktor Olsson
4-4   Viktor Olsson
(K.Pettersson)
(J.Gerrbo)
J.Arvidsson)

Laget

Björn Johansson
Anders Ralbring - Magnus Johansson - Fredric Blomster - Jimmie Larsson
Johnny Arvidsson - Keith Pettersson - Izudin Velic - Jonatan Gerrbo
Christian Öster - Viktor Olsson

Anders Henriksson
Andreas Hartvigsson
Andreas Öster
Martin Albertsson
Anders Regnell

Det här var en märklig match som slutade med hela åtta mål. Det skvallrar om dåligt försvarsspel och så var också fallet. Åsebro hade hela tiden kommandot i målproduktionen och Kungshamn kvitterade fyra gånger. Sett till spelet, fördelning av målchanserna, sent kvitteringsmål (87:e minuten) och att vi låg under vid fyra tillfällen så är jag tacksam för en poäng, inte minst för att nedflyttningskonkurrenten Åsebro då också bara fick en poäng och poängavståndet i tabellen till dem därmed inte ökade. Det ska sägas att jag tycker det här var en dålig div III-match med ett Åsebro som hade mer tanke bakom sitt spel och skapade markant fler genomtänkta och tydliga mållägen än Kungshamn. De var dessutom mer rörliga och piggare i benen.
Att vi släppte in fyra mål var naturligtvis inte bra, det var dock svårt att peka på något stort kollektivt fel i försvarsarbetet, däremot fanns det brister i det individuella försvarsagerandet vid ett flertal tillfällen under matchen som också resulterade i mål. Offensivt var det heller inte bra trots fyra gjorda mål. Jag tycker vi hade ett osäkert anfallsspel som byggde mycket på tillfälligheter och vi gjorde mål på tre fasta situationer. Ett av målen var dock en riktig läckerhet; Magnus Johansson slår ett långt uppspel ut på kanten till Jonathan Gerrbo som i flykten tar med sig bollen på ett tillslag förbi sin motståndare och serverar ett öppnande inspel till Viktor Olsson som vidarebefordrar bollen i mål. Matchens huvudfigur var hemmalagets Viktor Olsson som genom mycket påpasslighet gjorde hela fyra mål, en extraordinär prestation i division III.

-Tony Fylksjö, KIF-